Thursday, October 21, 2010

Ceramah Kesihatan Pergigian

Kakitangan Klinik Pergigian Kuala Krai telah mengadakan lawatan ke SK Bandar Kuala Krai. Lawatan ini telah bermula sejak hari Isnin, 18 Oktober 2010. Seramai 3 orang kakitangan yang terlibat. Antara lain tujuan lawatan ini diadakan adalah untuk membuat pemeriksaan gigi semua pelajar SK Bandar Kuala Krai, dari Prasekolah hingga ke Tahun 5.


Selain itu, pelajar-pelajar juga ditunjukkan dengan kaedah menggosok gigi dengan betul. Program ini berlangsung di Bilik Kesihatan Sekolah. Kemuncak kepada lawatan ini ialah sesi ceramah mengenai penjagaan kesihatan gigi yang telah diadakan di Dewan Pusat Sumber Sekolah.

  

Ceramah tersebut telah disampaikan oleh Puan Wan Rohanisah bt Wan Hanafi, Jururawat Pergigian, Klinik Pergigian Kuala Krai.  Antara lain beliau mengingatkan para pelajar agar sentiasa memberus gigi dengan kaedah yang betul dengan kekerapan yang mencukupi. Beliau juga menerangkan mengenai makanan yang perlu diambil untuk menguatkan gigi dan makanan yang boleh merosakkan gigi.

  Pihak sekolah merakamkan ucapan terima kasih atas usaha murni Klinik Pergigian ini demi memastikan  setiap pelajar mendapat pendedahan kepentingan menjaga kesihatan gigi bersesuaian dengan slogan 'Gigi Sihat Senyuman Memikat'.

No comments:

Post a Comment